Het verhaal achter MLCCN
DON’T LET HISTORY DEFINE YOUR FUTURE,
laat de toekomst niet leiden onder het verleden. Kijk met respect terug naar het verleden en met zin uit naar de toekomst.
Met slechts een iPad, een passie, een visie en een droom begon MLCCN op een zolderkamer tijdens de isolatie in quarantaine. Voor Alec, de oprichtster van MLCCN, was het ontwerpen van kleding niet alleen een creatieve uitlaatklep, maar ook een manier om haar stem te laten horen, een stem die zegt dat het verleden niet het laatste woord hoeft te hebben in de toekomst.
Alec wilde met haar kledingmerk aandacht brengen voor de Molukse geschiedenis. Veel mensen zijn niet bewust van de verwaarloosde Molukse geschiedenis. Ze wil laten zien dat je het verleden, en al het negatieve wat je hebt meegemaakt ook kan omzetten in iets positiefs. En dat je dit juist moet gebruiken als kracht en motivatie in het leven.
Op festivals ontdekte ze iets soortgelijks. Daar komen mensen van allerlei achtergronden samen, met elk hun eigen verhaal. Maar ondanks die verschillen voelt iedereen zich één. Het verleden van mensen speelt geen rol bij die verbondenheid. Waar Alec zich in het dagelijkse leven niet begrepen en gehoord voelde omdat veel mensen vooroordelen hebben over de Molukse gemeenschap doordat er veel onwetendheid is over de geschiedenis, voelt ze zich op festival helemaal thuis, begrepen en één met haar medemens. “Dan maakt het even niet uit waar je vandaan komt”.
Misschien ken jij dit ook wel, dat je niet helemaal weet waar je thuis hoort, waar je je energie in kwijt kan, en waar je je nou echt geaccepteerd voelt? Met dat gevoel zijn we allemaal naar ons eerste hardstyle festival gegaan, wat een sfeer, wat een passie, en wat een mensen. En in een klap wisten we, hier horen wij thuis, dit is de plek waar ik mijn energie kwijt kan en mezelf kan zijn zonder dat ik raar aangekeken word. Waar al die energie naar toe gaat? Het Klaplongen natuurlijk! Zo is dan ook het klaplongen shirt ontstaan. Door de liefde voor de muziek, de sfeer en de mensen in de hardere stijlen.
Wij houden onze kernwaarden waar Alec dit kledingmerk mee is begonnen altijd dichtbij ons hart. Ook al focussen we nu meer op de festival gerelateerde kleding, deze kleding heeft voor ons zeker de basis die je zojuist hebt gelezen in OUR STORY, en staan altijd dichtbij onze normen en waarden.
Our Family
Ons team*

Our Founder: Alec
- Designer
- Sales
- Klaplong koningin
- Big Boss
- Fotograaf
Co-Owner: Dahlia
- Marketing manager
- Project manager (Ambassadeurs team)
- Sales
- Maakt van die filmpjes op TikTok
- Lopend reclamebord
Alec is dit kledingmerk begonnen als een vorm van zelfexpressie en creatieve uitlaatkelp. Als mensen haar aanspreken over het klaplongen shirt kan je haar lach niet meer afpakken. Andere blijdschap brengen is wat haar heeft gemotiveerd om dit bedrijf te beginnen.
Wat voor Dahlia begon als een beetje helpen met de marketing voor school is uitgelopen tot een leuke positie in het team. Dahlia studeert Live Music & Dance Events waarbij ze alles leert over festivals, en ontwikkelde hierdoor de interesse om te werken aan de marketing van MLCCN. Dit is door al haar passie en harde werk doorgegroeid naar de positie van mede-eigenaar.
*Ons hele team bestaat uit vrijwilligers (behalve de officiele eigenaresse Alec)
Our Ambassadors:
We hebben een hele hoop trouwe vrienden die vanaf moment 1 trots op elk festival staan met onze kleding. De basis van MLCCN zit in onze trouwe ambassadeurs en vrienden. Heel veel liefde naar onze ambassadeurs: Zoï, Rebekka, Chiel, Rick, Stephan, Renee, Kenley, Sju, Jesse, Mike en Wieke.
Our Logo
In ons logo komt een symfonie van betekenis en cultuur samen, waarbij elk element zorgvuldig is gekozen om onze merkidentiteit te weerspiegelen. De Molukse geschiedenis staat hierbij centraal. De grote tekst op het logo “MLCCN” staat dan ook voor Moluccan. De Engelse vertaling van Molukken. De afbeelding achter de tekst is een samenstelling van 3 elementen, de Parang (het zwaard), de Salawaku (het schild) en de de pijl.

De Parang
De Parang (het zwaard) zit in ons logo omdat het strijd weergeeft. Dit omdat je altijd moet vechten om waar je voor staat. Ook is het het oudste symbool van gerechtigheid.
De Salawaku
Waar de Parang juist staat voor aanvallen, staat de Salawaku juist voor verdedigen. Met het idee dat je altijd moet verdedigen waar jij als persoon voor staat.
De Pijl
De pijl staat voor vooruitgang, je kunt namelijk een pijl niet achteruit schieten. Dit loopt centraal aan een gezegde die we in het Moluks kennen “Apa datang dari muka, djangan undur e” dit betekend naar het Nederlands vertaald: ‘ Wat er ook komt, ga niet aan de kant’. Dit vertaald zich dan ook naar, ga altijd door, wat er ook gebeurt!
Our Mission & Vision
Missie:
Bij MLCCN verspreiden we vreugde en verbinding door middel van unieke kledingstukken die zelfexpressie omarmen.
Visie:
Bij MLCCN gaan we voor originaliteit en authenticiteit, met unieke ontwerpen die letterlijk diepere betekenissen dragen. We willen informeren, inspireren en vreugde brengen! En dit terwijl we bewustzijn creëren over de Molukse geschiedenis en positiviteit verspreiden binnen de hardstyle community. Onze ideale toekomst omvat een geautomatiseerd en succesvol merk dat trouw blijft aan zijn principes.